Proposta d'obertura de les instal·lacions esportives municipals sota les mesures de la COVID-19
Divendres, 12 de juny de 2020 a les 00:00
L’obertura de les instal·lacions esportives municipals seran a partir del 21 de juny, seguint sempre el Protocol de les fases de confinament.
Data de publicació oficial: 12/06/2020
Actualment, de manera extraordinària es podrà fer ús d’algunes instal·lacions, per reprendre entrenaments de clubs esportius, NOMÉS en els casos que estiguin completament justificats.
Quines instal·lacions?
Instal·lacions a l’aire lliure:
Com a criteri general es poden reobrir les IEM a l’aire lliure.
- CAMPS MUNICIPALS D’ESPORTS: Per activitat física individual o per parelles sense contacte amb separació mínima de 2 metres amb un aforament màxim de 14 persones i amb 2 entrenadors/coordinadors.
- PISTES DE TENNIS - PADEL – FRONTÓ. Fins a data 21 de juny no hi haurà accés
Centres esportius i instal·lacions esportives cobertes:
- PAVELLÓ MUNICIPAL: Per activitat física individual o per parelles sense contacte amb separació mínima de 2 metres, amb un màxim de 8/10 persones, amb 1 entrenador/coordinador.
* Per accedir a la instal·lació és obligatori realitzar la desinfecció de mans i canvi de calçat.
Què es pot fer si sóc entitat esportiva?
- És obligatori designar un coordinador sanitari com a responsable d’obrir i tancar la instal·lació, el control d’accés, fer complir les normes sanitàries, de distanciament, de treball individual i/o per parelles.
- És necessari entregar a l’administració una proposta d’organització d’entrenaments, al servei d’esports de les mesures adoptades, i horaris per poder fer ús de les instal·lacions.
- Activitat física sempre sense contacte físic i individual o per parelles (mantenint distància mínima de 2 m) amb el control i supervisió d’un entrenador/coordinador.
- Si l’entitat utilitza material esportiu propi haurà d’estar prèviament desinfectat.
- En tots els casos no es podria disposar de material esportiu col·lectiu que no estigui instal·lat de forma fixa a l’espai.
- Proposem prioritzar les activitats de preparació física i tècnica que no es puguin realitzar en altres espais exteriors o públics.
Quan es podran fer servir les instal·lacions?
- S’iniciarà l’obertura de les instal·lacions quan les tinguem preparades per al seu ús, a partir del 21 de juny, a través de la plataforma de l’Ajuntament.
- Excepcionalment es deixarà accedir a les instal·lacions amb una prèvia proposta de l’entitat.
Qui pot fer-ne ús?
- En al període de obertura només els esportistes federats residents al municipi o dels clubs esportius que ja utilitzaven les instal·lacions esportives municipals aquest curs.
- En tots els casos i instal·lacions, és obligatori que hi hagi el control per part d’un o dos entrenadors/coordinadors.
Mesures per a la reobertura i protocol d'accés a les instal·lacions
- Per poder accedir a la instal·lació s’haurà de tramitar una instancia genèrica a través de la pàgina web de l’ajuntament, adjuntant la documentació requerida,
- Declaració responsable represa dels entrenaments (personal de l’esportista) i Autodeclaració protocol COVID (personal de l’esportista) (la podeu trobar a peu d'escrit en format PDF)
- Control d’accés a la instal·lació (la podeu trobar a peu d'escrit en format PDF)
- Proposta d’organització pròpia amb les mesures adoptades.
- Les reserves s’hauran de realitzarà amb una antelació mínima de 48 hores.
- Protocols d’higiene pel personal i usuaris de les instal·lacions.
- Neteja i desinfecció de les instal·lacions i els seus materials.
- No es podran fer servir els vestidors ni dutxes de les instal·lacions.
- Els esportistes haurien de venir a fer l’activitat amb la roba esportiva des de casa.
- Cada entitat ha de designar un coordinador sanitari, per realitzar el control d’accés i supervisió de que es compleixen les mesures sanitàries, de distanciament de 2 metres, de treball individual o per parelles de totes les instal·lacions.
El PROTOCOL pot variar segons les diferents fases de des confinament.
Servei d’Esports
Ajuntament de Cercs